"At other times opera-like music can be heard thanks to the strong soprano voice of Nathalie Mees."

(Recensie van cd ‘1000Wishes’ van PBII op www.backgroundmagazine.nl)

"....met weer een sublieme vocale rol voor Nathalie Mees."

(Recensie van cd ‘1000Wishes’ van PBII op www.progwereld.org)

"....en zuster Hester (Nathalie Mees, tevens een ijzersterke sopraan)."

(Recensie van de Rockopera ‘1000Wishes’ op 30 maart 2013 op www.metalfan.nl)

"Der Einfluss Wagners auf Humperdinck ist auch nicht zu überhören, insbesondere wenn eine Sängerin wie Nathalie Mees Die Mutter singt, die durchaus auch in eine Wagner-Inszenierung passen würde."

(Badische Neueste Nachrichten, 5 januari 2007, als Mutter in Hänsel und Gretel)

"De liederencyclus duurde slechts 25 minuten, maar toen hadden het LKO en Nathalie Mees een schitterend beeld gegeven van de miskende Anna Cramer."
"‘Das himmlisches Leben‘, boordevol ironie en dramatische expressie, kregen in deze uitwerking een indrukwekkende interpretatie."

(Steenwijker Courant, 23 november 2007, Opus 4 van A. Cramer & 4e symfonie van G. Mahler met Leiderdorpskamerorkest)

"Als een diva komt Nathalie Mees op in vlammend paars, loshangend haar tot op haar heupen en als een diva zingt ze met een indringend vibrato, groot volume en dramatische klankkleur."
"Opmerkelijk goed is het samenspel tussen vocalist en orkest, prachtig op elkaar afgestemd, ook in de gevoileerde 'romantische' momenten."

(Leidsch Dagblad, 23 juni 2008, "Ah, Perfido!" van L. von Beethoven & "Bella mia fiamma" van W. A. Mozart met het Leiderdorpskamerorkest)